Creeper to zielony, prawie bezgłośny potwór, który potrafi przeprowadzać zasadzki. Jest on główną maskotką całej gry oraz znakiem rozpoznawczym. Został wprowadzony w wersjiSurvival Test. Po podejściu zbyt blisko stwora zaczyna on syczeć i wybucha po 1.5 sekundy. Creepery od 30 listopada bezczynnie wydają odgłosy podobne do dźwięku ich eksplozji, ale bardziej ciche i krótsze. Nie płoną w dzień w przeciwieństwie do zombie i szkieletów.
Odliczanie można powstrzymać jeżeli gracz odejdzie od potwora na odpowiednią odległość. Po anulowaniu detonacji, gdy gracz zbliży się do niego wtedy "odliczanie" zaczyna się od nowa. Gracze korzystają z tego podczas walki. Podchodzą do niego, uderzają go i odchodzą na bezpieczną odległość. Powtarza się to parę razy. Gdy creeper zostanie zabity podczas, gdy ma włączony zapalnik to wtedy nic się nie dzieje. (W survival teście creeper, mimo że został zabity to i tak jeżeli włączył bombę wybuchał).
Wybuch creepera jest o 25% mniej skuteczny niż TNT. Im twardszy materiał tym creeperowi trudniej będzie go zniszczyć dlatego też zaleca się budowanie domków z wytrzymałych materiałów.
Creepery wydają nowy dźwięk, gdy otrzymują obrażenia od czasu Halloween Update.
--
Zachowanie
Creepery mają nieco bardziej skomplikowane zachowania niż inne potwory. Wolą unikać bezpośredniego spotkania z graczem. Zwykle lubią chować się we wnęce lub na jakimś zakręcie niedaleko drzwi domu. Wie gdzie mniej więcej jest gracz, więc szuka najbliższego miejsca gdzie mógłby się schować. Następnie zapędza gracza do ślepego zaułka. Robią to tylko po to, aby znaleźć się jak najbliżej gracza. Kiedy Creeper podejdzie na odpowiednią odległość zaczyna iść dookoła nas jednocześnie uruchamiając zapalnik.
Wiele creeperów może przeprowadzać grupowe zasadzki (od 2 do 5 osobników). Chowają się one wtedy wszędzie gdzie popadnie. Gdy creepery zobaczą strzałę wystrzeloną przez gracza, wiedzą gdzie on się znajduje.
--
Historia
W wersji Survival Test creeper był domyślnie dużo ciemniejszy niż obecnie. Zachowywał się podobnie jak zombie (lecz zamiast 

zabierał 
), a gdy był gotowy do wybuchu migał jasno. Po wybuchu pozostawał kulisty krater 4x4x4, który niszczył wszystkie klocki oprócz kamienia.
Za zabicie Creepera w Survival Test gracz otrzymywał 250 punktów, ale zmieniono to na 200.
Creeper


Brak komentarzy:
Prześlij komentarz